مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

آمیتیست

آمیتیست
این سنگ نوعی کریستال کوارتز به رنگ بنفش است. آمیتیست گران بهاترین سنگ در گروه کوارتزها به شمار می رود.
نام آمیتیست از زبان یونانی مشتق شده و به معنای ((مست نبودن)) است؛ چون می پنداشتند که دست بند و یا گردن بندی از آمیتیست هنگام می خواری، مانع مستی می شود . بعضی از بلورهای آمیتیست در مقابل نور خورشید قسمتی از رنگ خود را از دست می دهند. با وجود این، اشعه X رنگ اولیه آن را می تواند باز گرداند. بلورهای آمیتیست با حرارت زیاد به رنگ های زرد روشن، قهوه ای ، سبز و آبی در می آیند.
شکنندگی، از دیگر ویژگی های این سنگ است. لذا باید با دقت بسیار آن را نگاه داشت.
 
خواص و فواید
آمیتیست اراده را تقویت می نماید. حکما عقیده دارند که استفاده از این سنگ برای ترک عادات ناپسند بسیار مفید است. لذا معتادانی که قصد ترک مواد مخدر، سیگار و یا مشروبات الکلی را دارند، از این سنگ استفاده می کنند.
هم چنین سنگ به دلیل ارتباط با چاکرای پیشانی و تاج، برای رفع دردهای ناشی از میگرن و سردردهای عصبی و نیز بهبود حمله های عصبی به ویژه صرع، بسیار مفید است. علاوه بر آن، برای رفع بی خوابی و کابوس سفارش می کنند که آن را زیر بالش بگذارند و بخوابند.
 
آمیتیست با رنگ بنفشی که دارد، ارزش فوق العاده ای در شفابخشی، خصوصا در زمینه درمان با رنگ ها دارد. زدودن انرژی منفی، از دیگر ویژگی های آمیتیست است که آن را به انرژی های مثبت تبدیل می کند. تکه ای از سنگ آمیتیست را در گوشه ای از اتاق یا محل کار خود قرار دهید تا علاوه بر پراکنده شدن  انرژی های مثبت در فضا و ذهن و روح شما، به تعادل و آرامش دست یابید و از تشویش، اضطراب و هراس، دور گردید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد