مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

سنگ متولدین تیر ماه

 

 

                      انگشتر یاقوت قرمز

                                          

                                       یاقوت قرمز(RUBY)

 

 

 

 

 

 

سنگ متولدین تیرماه ، یاقوت قرمز(RUBY) است. رنگ قرمز یاقوت سمبل عشق، میهن پرستی و خشم ، و رنگ مورد علاقه کودکانِ پرخاشگر است. این سنگ در اروپا در اواخر قرون وسطی ، سنگ مورد علاقه کشیشان بود؛ آن را روی انگشتر می گذاشتند و می گفتند از بهشت آمده است. «یاقوت» بین سنگ های قرمز بیشترین خواهان را دارد و با ارزش ترین است. پس از الماس، یاقوت قرمز سخت ترین کانی محسوب می شود و در سایزهای بالاتر از پنج قیراط ، از الماس با ارزش تر است. در میان جواهرات به «سلطان سنگ ها» شهرت دارد.

یاقوت قرمز، خواص درمانی آن برای جسم و روان است. از این سنگ برای بیماری های قلبی ، تنظیم جریان خون و تقویت غده فوق کلیه استفاده می شود.« یاقوت» فشارخون ِ پایین را افزایش می دهد و حالت ضعف و ناتوانی را از بین می برد. بینایی را تقویت می کند و جریان خون را در ناحیه چشم ها به گردش می اندازد.این سنگ توانایی، نیرو، زندگی، شهامت، شجاعت و تفکرات مثبت را تقویت می کند.

یونانیان اعتقاد داشتند که این سنگ به صاحبش نیروهای خاصی از جمله سلامتی ، دانش ، ثروت و موفقیت در عشق می دهد. همچنین آنها معتقد بودند اگر در سمت چپ لباس روی سینه با سنجاق سنگ یاقوتی بگذارند ، زندگی آنها همراه با صلح و صمیمیت می شبود و اگر سربازی آن را با خود داشته باشد شکست ناپذیر می شود.

فلز رنگساز یاقوت قرمز« کروم» است. امروزه ذخایر یاقوت در برمه، تایلند ، سریلانکا و تانزانیا و معدن جدیدی در ماداگاسکار وجود دارد. به علاوه ، یاقوت های قرمز را در کشور تولید کننده تراش می دهند. در بازار، انواع یاقوت قرمز بدلی مخصوصاً به شکل شیشه و دوبلت (DOBLET) یافت می شود. سنگ های مشابهی نیز وجود دارد که رنگ آن مثل یاقوت قرمز است، اما در حقیقت آنها سنگ های گرانبهای دیگری هستند؛ از جمله اسپینل (SPINEL)، گارنت (GARNET) و نوعی تورمالین قرمز (RED TOURMALINE).

به تازگی یاقوت های قرمز مصنوعی با خواص فیزیکی و اُپتیکی شبیه یاقوت نیز ساخته شده است؛ یکی از نشانه ها برای تشخیص یاقوت اصل از بدل آن است که سنگ ِاصل، اشعه فرابنفش را از خود عبور می دهد و انواع مصنوعی این ویژگی را ندارند.

یاقوت سرخ یکی از گرانبهاترین سنگ های جواهر محسوب می شود. درشت ترین یاقوت سرخ قابل تراش که یافت شده 400 قیراط وزن دارد و در کشور برمه کشف شده است. یکی از درشت ترین یاقوت های سرخ مشهور جهان «یاقوت سرخ ادوارد» است با وزن 167 قیراط که در حال حاضر در موزه علوم طبیعی لندن قرار دارد. یاقوت سرخ ریوز(REVEES) با وزن 138 قیراط در ایالات متحده آمریکا و یاقوت سرخ لانگ استار(LONG STAR) با وزن 100 قیراط در موزه علوم طبیعی نیویورک نیز از معروف ترین یاقوت ها هستند. جالب ترین یاقوت سرخ ، یاقوتی با نام «صلح» به وزن 43 قیراط است که چون تاریخ کشف آن در سال 1919 میلادی همزمان با پایان یافتن جنگ جهانی اول بوده ، آن را به این نام خوانده اند.

نکته جالب در مورد یاقوت قرمز، خواص درمانی آن برای جسم و روان است. از این سنگ برای بیماری های قلبی ، تنظیم جریان خون و تقویت غده فوق کلیه استفاده می شود.« یاقوت» فشارخون ِ پایین را افزایش می دهد و حالت ضعف و ناتوانی را از بین می برد. بینایی را تقویت می کند و جریان خون را در ناحیه چشم ها به گردش می اندازد.

یکی از نشانه ها برای تشخیص یاقوت اصل از بدل آن است که سنگ ِاصل، اشعه فرابنفش را از خود عبور می دهد و انواع مصنوعی این ویژگی را ندارند.این سنگ توانایی، نیرو، زندگی، شهامت، شجاعت و تفکرات مثبت را تقویت می کند. یاقوت را به صورت مدال با زنجیر به طوری که بالای قلب قرار گیرد استفاده می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد