مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

سنگ متولدین ماه مهر

         

                                  سنگ ماه / اوپال

اوپال (OPAL) را در مشرق زمین سمبل وفاداری و امید می شناسند و استفاده از آن به فرد حالتی از تقدس می دهد. عرب ها اعتقاد دارند این سنگ از بهشت روی زمین افتاده ؛ و ظاهراً حالت نورانی آن باعث به وجود آمدن این باور شده است.

یونانی ها معتقدند اوپال باعث دوراندیشی می شود و از امراض جلوگیری می کند؛ و شکسپیر آن را ملکه گوهرها می داند. اما غربی ها اوپال را بدشگون می دانستند چون والتراسکات WALTER SCOTT نویسنده نامدار اسکاتلندی (1832-1771) به طور غیرعمد در یکی از داستان هایش اوپال را سنگی منفی و بدیمن معرفی کرده؛ درست برعکس شرقی ها که هرچه صفات و درجات نیکوست برای این سنگ زیبا در نظر دارند.

واژه «اوپال » از کلمه هندی به معنای «سنگ» مشتق شده و در فرهنگ سانسکریت به معنای «سنگ قیمتی» است.

اوپال به طلسم خوشبختی معروف است و به خاطر هفت رنگ بودن آن اکثر هنرمندان به خصوص نقاشان، موسیقی دان ها و هنرپیشگان از آن استفاده می کنند. این سنگ تأثیر مثبتی در روح و روان دارد، زیرا همان طور که ذکر شد به سنگ امید و خوشبختی معروف است و همراه داشتن آن در انسان ایجاد شادی می کند و مانع نگرانی، افسردگی ، سستی و رخوت می شود.

سنگ اوپال را برای تسکین دردهای روده و ورم معده، به جریان انداختن خون و افزایش گلبول های قرمز به کار می برند. نگاه کردن به این سنگ زیبا، چشم ها را به روی زندگی باز می کند و باعث ایجاد شعف و امید، و تقویت صفات نیکو خواهد شد.

اوپال از جمله سنگ های قیمتی و دارای طیف وسیعی از رنگ هاست. این سنگ تلألو و بازی نور دارد. نوع زرد و قرمز آتشی آن جزو گرانبهاترین هاست. دیگر رنگ های اوپال سفید، خاکستری، نارنجی، آبی، سبز، خاکستری سیر و سیاه مایل به خاکستری و یا ترکیبی از این رنگ هاست.

سنگ اوپال در برابر فشار و ضربه حساس است. همچنین اسیدها و محلول های قلیایی و حتی عطر و لوازم آرایشی به آن آسیب می رساند. به علت شکنندگی و آسیب پذیری، لازم است هنگام سوار کردن آن روی پایه انگشتری یا دیگر جواهرات، دقت فراوان صورت گیرد. فرمول شیمیایی اوپال NH2OSIO2 است.

توصیه می شود برای نگهداری و جلوگیری از آسیب دیدن اوپال، آن را کنار دیگر سنگ ها قرار ندهید و نیز مرتب در آب سرد بدون مواد، شست وشو دهید تا آب موجود در آن تبخیر نشود و درخشش رنگی خود را از دست ندهد.

از انواع اوپال می توان به اوپال آتشین (FIRE OPAL) ، اوپال معمولی (COMMON OPAL) و اوپال آبی مکزیکی (MEXICAN WATER OPAL) اشاره کرد.

معادن اصلی این سنگ در نیو ساوث ویلز (NEW SOUTH WALES ، ایالتی در جنوب شرقی استرالیا) و کوه های سفید در جنوب استرالیاست. عمده اوپال استخراجی در دنیا امروزه از این مناطق است.

ذخایر دیگر اوپال در کشورهای برزیل، گواتمالا، هندوراس، ایالات متحد آمریکا و ژاپن وجود دارد. تا پیش از قرن اخیر، بهترین معادن اوپال در کشور چک واسلواکی بوده است. اوپال از جمله جواهرات زیبایی است که داشتن آن نشانهِ سلیقه و درک خاص از سنگ های قیمتی است؛ زیرا دارنده آن باید حتماً به خواص و اهمیت این سنگ پی برده باشد

نظرات 1 + ارسال نظر
شادی یکشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 19:57 http://shiftregister.blogfa.com/

سلام
مرسی خیلی عالی بود
واقعا استفاده کردم......
پس میشه گفت ماه تولد من زیبایی خاصی داره.
بازم مرسی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد