مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

دانلود نقشه قدیمی تهران

دوستان میخوام براتون یک فایل گذاشتم که اولین نقشه تهران هستش که در دوران قاجار تهیه شده شاید بگید چه ربطی به معدن داره اما باید یگم که تهیه این نقشه توسط مهندسین معدن و زمین شناس تهیه شده  

 

                                                      

         http://s1.picofile.com/file/6275781686/map_tehran_history.zip.html  

معدن طلای آنتیموان ساری گونای ( داشکسن سابق )

موقعیت جغرافیایی:
پروژه ی طلا-آنتیموان ساری گونای ( داشکسن سابق ) حدودا در ۶۰ کیلومتری شمال غرب همدان و در گوشه ی جنوب شرق استان کردستان در شمال غرب ایران قرار دارد.
منطقه ی پروژه از دو تپه ی سنگی اصلی ساری گونای و آق داغ تشکیل شده است که توسط تپه های متعددی در شمال احاطه شده به علاوه که تپه های زراعی در جهت های یکدیگر قرار دارند و در سمت غرب و در فاصله ی دورتر دشت وسیعی جای گرفته است. ناحیه ی نیمه خشک با بارش محدود به بهار و طوفان ها و برف زمستانی است. به دلیل تاریخچه ی طولانی کشاورزی در حد معاش مرتع داری و دامداری در منطقه ، پوشش گیاهی بومی تنها به مناطق پرشیب سنگی محدود شده و متشکل از علف های بسیارکوتاه است. درخت ها تنها در کنار چشمه ها ونهرها رشد می کنند.

 


ادامه مطلب ...

گسلها ، درزه ها و زمین لغزش

گسل ها (Faults)
گسلها شکستگیهایی در پوسته زمین هستند که در طول آنها تغییر شکلهای قابل توجهی ایجاد شده است. گاهی اوقات گسلهای کوچک در ترانشه های جاده، جائی که لایه های رسوبی چند متر جابجا شده اند، قابل تشخیص هستند. گسلهایی در این مقیاس و اندازه معمولا بصورت تک گسیختگی جدا اتفاق می افتد. در مقابل گسلهای بزرگ، شامل چندین صفحه گسل درگیر می باشند. این منطقه های گسله، می توانند چندین کیلومتر پهنا داشته باشند و معمولا از روی عکسهای هوایی راحتتر قابل تشخیص هستند تا سطح زمین.
در واقع حضور گسل در یک منطقه نشان می دهد که در یک زمان گذشته، در طول آن جابجایی رخ داده است. این جابجایی ها می توانسته یا بصورت جابجائی آرام باشد که هیچ گونه لرزشی در زمین ایجاد نمی کند و یا اینکه بصورت ناگهانی اتفاق بیفتد که جابجایی های ناگهانی در طول گسلها عامل ایجاد اغلب زلزله ها می باشد. بیشتر گسلها غیر فعال هستند، و باقیمانده ای از تغییر شکلهای گذشته می باشند. در امتداد گسلهای فعال، حین جابجائی فرسایشی دو قطعه پوسته ای در کنار هم، سنگها شکسته و فشرده می شوند. در سطح صفحات گسلی، سنگها بشدت صیقلی و شیاردار می شوند. این سطوح صیقلی و شیاردار به زمین شناسان در شناخت جهت آخرین جابجایی ایجادشده در طول گسل کمک می کند. که زمین شناسان بر اساس جهت حرکت گسلها، آنها را به انواع مختلفی تقسیم بندی می کنند که در قسمت انواع گسلها به این تقسیم بندی می پردازیم.

 

ادامه مطلب ...