مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

مهندسی معدن کلیه علوم وابسته به زمین

استخراج اکتشاف فرآوری زمین شناسی سنگ و کانی جواهرات دانلود کتاب...........

آشنایی با رشته آب شناسی hydrology :

 آشنایی با رشته آب شناسی hydrology : هیدرولوژی یا آب شناسی از دو کلمه Hydro به معنی آب و Logos به معنی شناسایی گرفته شده است. هیدروژئولوژی دانشی است که از آب های زیرزمینی بحث می کند و به عنوان شعبه ای از زمین شناسی ، منشأ ، ترکیب ، خواص ، کیفیت ، گسترش و حرکت آب را در داخل قشرهای زمین مورد مطالعه قرار می دهد. هیدرولوژی علمی است که در مورد پیدایش خصوصیات و نحوه توزیع آب در طبیعت بحث می‌کند ولی عملا واژه هیدرولوژی به شاخه‌ای از جغرافیای فیزیکی اطلاق می‌شود که گردش آب در طبیعت را مورد بررسی قرار می‌دهد.انجمن علوم و فنون ایالات متحده تعریف زیر را برای هیدرولوژی برگزیده است:

ادامه مطلب ...

بستن معدن و دلایل آن

1- مقدمهبرای یک دهه یا بیشتر است که "بستن معدن" به طور جدی وارد فرهنگ لغات عاملان و تنظیم کنندگان فعالیت های معدنی شده است. حتی مهندسین معدن دانشگاه های قدیمی تلاش کردند که اهمیت فاز چهارم سیکل معدن کاری را همچون دیگر فازهای مشهور: اکتشاف، توسعه و تولید، نشان دهند.

ادامه مطلب ...

دروازه جهنم

دروازه جهنم (به انگلیسی : The Door to Hell ) محلی است در نزدیکی شهر کوچک درواز در بین دو کشور ازبکستان و ترکمنستان ، که توسط افراد محلی دروازه جهنم خوانده می‌شود. داستان دروازه جهنم به ۳۵ سال قبل باز می‌گردد: هنگامی که زمین شناسان در جستجوی گاز مشغول حفاری بودند، بطور اتفاقی به حفره‌ ای زیرزمینی می ‌رسند که بسیار بزرگ بوده و همه تجهیزات حفاری و چادرهای کاوشگران را در خود فرو می‌برد. از آن جایی که حفره را گاز پر کرده بود، کسی جرات رفتن به عمق غار را پیدا نکرد و آنان حفره را آتش زدند تا بدین طریق از انتشار گازهای سمی جلوگیری کنند و از آن زمان، این حفره برای ۳۵ سال است که بدون وقفه می‌سوزد. شعاع این حفره ۵۰ تا ۱۰۰ متر است. 

 

عکسهای دروازه جهنم در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

گرانترین کیف دستی جهان

گرانترین کیف دستی جهان،”کیف الماس ۱۰۰۱ شب مواود ( The Mouawad 1001 Nights Diamond Purse ) نام دارد که با بیش از ۴۵۱۷ الماس (۱۰۵ الماس زرد،۵۶ الماس صورتی و ۴۳۵۶ الماس بی رنگ) با وزن ۳۸۱٫۹۲ قیراط ساخته شده است.
این
کیف دستی یک شاهکار به شمار می آید که توسط رابرت مواود ( Robert Mouawad ) و ۱۰ هنرمند دیگر ساخته شده است و ۸۸۰۰ ساعت نیز زمان برده است. 

این کیف در نمایشگاه جواهرات و ساعت دوحه توسط فرد و پاسکال مواود ( Fred and Pascal Mouawad ) از کمپانی خانه مواود ( House of Mouawad )  پرده برداری شد.
در این کیف همچنین ۱۸ قیراط طلا به کار رفته است و ۳٫۸ میلیون دلار قیمت دارد.
 

  

عکس این کیف زیبا را در ادامه ببینید

ادامه مطلب ...

جواهرات هیفا

عکس های که براتون گذاشتم از جواهرات هیفا خواننده عرب هستش که که جواهرات ایشون جز زیباترین جست های جواهرات دنیاست 

ادامه مطلب ...

اسرار آمیزترین غاردنیا

غار میرزا شاید دیدنی ترین غار دست نخورده کشور باشد که در میان تمام غارهای استان کرمان، لقب بزرگترین و اسرارآمیزترین غار را یدک می کشد. غار اسرارآمیزی با 8 تالار اصلی و 4 تالار فرعی که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند و یک مجموعه تمام عیار برای شگفت زده کردن شما فراهم کرده اند! 

 

غار میرزا
ادامه مطلب ...